Interessante discussie tussen VVV-baas Nederland en VVV-baas regio

april 12th, 2011 by Marcel

Tja gaat dat VVV-kantoor een gemeente nu wel of niet 100.000 eurootjes per jaar kosten ?

Een alleraardigst verschil van inzicht tussen de ene VVV-bobo en de andere.
Verbaal toeristische wapengekletter tussen Kees van Wijk (landelijk) enerzijds en Jan Wouters (regio) anderzijds.
Wie mij vraagt welke persoon volgens mij een groot deel van de koek der wijsheid heeft gegeten bij dit onderwerp zal als antwoord krijgen dat Jan het beter ziet en wat eerlijker is.

Stemmingmakerij en onzin, betitelt Kees. Hij is al in gesprek met wat regionale gemeenten die kennelijk wel geld hebben daarvoor. Natuurlijk zijn landelijke organisatie vent dat beeldmerk uit en staat aan de incassokant, dus zeg je dat het wel meevalt. De prijs per gemeente ligt tussen 3.500 en 100.000 per jaar, is zijn commentaar.
Nou als je een paar jaar verder bent zul je zien dat de meeste gemeenten dichter bij het laatste bedrag zitten dan bij het eerste , een bedrag waar je feitelijk nop voor krijgt, ondanks alle opsommingen wat zo’n contributiebedrag allemaal meebrengt voor zegeningen….

De stad Eindhoven zegt al helemaal gedag tegen het VVV-merkje en dat klinkt zeker niet onlogisch waar heel veel gemeenten al een INFO point of andere Toeristisch aantrekkingspunt hebben waar de naam VVV al lang en breed uit verdwenen is en die lopen net zo goed als met zo’n beeldmerk. Als je je internationaal wilt profileren heb je ook weinig aan de naam VVV.

Ik moet een beetje glimlachen als mijnheer Kees (van Wijk dus) allemaal uit gaat spellen wat je voor die ton of laten we zeggen voor gemak een halve ton wel niet krijgt: ICT, cursussen en ja natuurlijk ‘merkbewaking’ zodat geen onverlaat daar mee mooi weer gaat spelen zonder te betalen.

Eindhoven houdt zijn geld op zak en dat is heel niet onverstandig. VVV-logo heeft in het geheel GEEN meerwaarde en is weggegooid geld.
Ik denk dat Jan Wouters een eerlijke vent is.

Hoe jammer ook voor zijn landelijke koepel, die nog gelooft in hun toekomst.
Ik niet dus.
Je dient tegenwoordig over een uniform Internationaal label te beschikken en dat kan de VVV niet leveren. Ze zouden eerder internationaal hebben moeten schakelen en dan een beter merk in de etalage moeten kunnen zetten. Maar dan moeten zij gaan betalen aan een internationale organisatie en dan zijn de zaken omgekeerd. Een heilloze weg de weg van Kees.
Zijn boosheid mag je van mij met een korrel zout nemen en ik verwacht dat Jan Wouters er niet slechter door slaapt.

Daar waar voorheen wethouder Mittendorf de stichting City Dynamiek de nek om wilde draaien, liggen er nu kansen voor deze club om te laten zien dat zij iets neerzetten dat beklijft. De kansen kunnen keren zo blijkt maar weer. En de ene wethouder is de ander niet.

Dit doet Joost goed ! Beetje diplomatieker zou niet misstaan, maar het is wel leuk om te zien en te horen.

Nieuw hoofdstuk is aangebroken. Succes.

2 Reacties »

2 Responses

  1. Ben Dankers Says:

    Wat mij rond dat hele VVV gedoe zo frappeert is het feit dat het in ons omringende landen kennelijk wel lukt om een landelijk bureau voor toerisme in stand te houden.
    Wij hebben wel een NBTC, Nederlands Bureau Toerisme en Congressen, maar dat werkt kennelijk alleen voor het buitenland.
    Waarom kan dit bureau geen sterke rol spelen ook in ons eigen land.

  2. Nandani Says:

    Misschien moeten we er geen ambtenaren op zetten,maar gewoon marketeers, durf te wedden dat dit beter werkt:)

Leave a Comment

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.



onder auspiciën van:
Stichting Raadslid van het Jaar

Zoeken

Archief

Nieuwste reacties






Politieke Babbel